ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA So today, tajuk entry kali ini tentang Kolej Matrikulasi Melaka InsyaAllah mana yang ingat saya akan kongsikan. Apa yang dikongsikan adalah based pada pengalaman okey selaku alumni KMM sesi 2018/2019. Btw, before this saya dah post entry ni but after that terdelete SAKITNYA HATI YA TUHAN ! TERBAKOR! lol. So appreciate apa yang iolls taip ni haih. Before proceed, cuci mata dulu la tengok gambar-gambar KMM di bawah: KMM BILIK KMM BILIK KMM DEWAN KULIAH OASISWA/KOPERASI KMM SPECIAL KE? First mesti korang tertanya-tanya apa special-nya KMM Londang ini & bagaimana rupa KMM kan? Okey, untuk rupa KMM ni, bangunan semua lama. KMM ni kolej matrikulasi tertua dan paling lama berbanding matrik lain. Jadinya, for those yang nak tahu bangunan dia lawa atau tak, sistur tak dapat explain detail. Apa sis boleh katakan, bangunannya adalah bangunan lama. Certain bangunan kelas tutorial mem...
PSPM I & PSPM II BUSINESS Hello and assalamualaikum, so entry kali ini saya akan share soalan sesi 2018/2019 Business/Pengurusan Perniagaan. Soalan masih fresh lagi & mohon kepada adik-adik semua untuk familiarise the questions so that boleh tahu corak soalan PSPM I & II yg akan ditempuhi nanti. Eventho ini soalan sesi terdahulu, but ianya penting kepada sesiapa yg nak tahu the format/mode of questioning & jenis-jenis soalan yang famous. PSPM SEMESTER 1 2018/2019 Mu ka hadapan soalan PSPM : Arahan : Formula Pengiraan (FVIF/FVIFA/PVIF/PVIFA) : **Rumus diberi** Soalan: BAHAGIAN A BAHAGIAN B PSPM SEMESTER 2 2018/2019
Hola & Assalamualaikum! Post kalini saya akan share tentang bagaimana nak dapat result yg bagus di matrik. But, saya tak akan discuss hal keagamaan sebab hal ini semua orang MESTI tahu dan dah wujud dalam diri masing-masing. Dekatkan diri dengan Tuhan, dan for Islam jangan lupa al-Quran. Reminder! Chill! Saya bukanlah pelajar 4flat ketika di matrikulasi, CGPA saya 3.92 sahaja. Tapi tak mustahil kita tak boleh share something kan if kita bukan 4flat? Cara kita berbeza but inilah ilmu yang boleh digunakan dan moga membantu adik-adik di luar sana. TIPS PSPM 2 CARI KERTAS ATAU BUKU Basically, cari kertas a4 untuk tulis notes. Ni basic je. But saje cakap manalah tahu if korang blur kan. Heheeeh. Or cari buku notes DIY yang chantek chantek tu hah buat notes biar bermotivasi sikit! TULIS SEMULA NOTA Tulis semula nota is very important. Write down the main points. If nota tu panjang berjela, first baca semua sekali nota ter...
Comments
Post a Comment